delen

January 26, 2023

Waarom jij geen resultaten boekt met je social media post

tips & tricks

De blog

Eveschrijven
Beeld is bedoeld als impressie en bevat dezelfde tekst als de titel van dit blogartikel, namelijk: 'Waarom jij geen resultaten boekt met je social media post'.

Uren heb je nagedacht over je social media post en je bent eindelijk zover om ‘m te delen met de wereld. Vol trots klik je op plaatsen en vol verwachting wacht je op de eerste reacties. Je krijgt wel wat likes, maar de reacties blijven uit. De enige reactie die je misschien krijgt, is van een bot met ‘promote this on …’. Niet echt de reactie waar je op zit te wachten. Hoe kan dit nou?!

En … actie!

Misschien ga je twijfelen over de waarde van de post, denk je dat je de post op een slecht tijdstip hebt geplaatst of dat het algoritme je dwarszit … het kan aan van alles liggen, maar vaak komt het doordat je post geen concreet doel heeft. Geen call to action.

Je ideale klant leest je post en denkt misschien wel ‘superwaardevol, bedankt’, liket de post en scrolt weer door. Zonder verder actie te ondernemen, zoals reageren, de post op te slaan of je website te bezoeken. Omdat jij niet vraagt om een actie. 

Hoe bepaal je de juiste call to action voor jouw social media post?

Er zijn zo veel posts te zien per dag. Te veel om bij elke post zelf te moeten nadenken over een bepaalde actie. Daarom is het enorm belangrijk dat jij je ideale klant hierop wijst. En die call to action hoeft helemaal niet groot te zijn; het kan al zijn ‘reageer hieronder met 🙋🏼‍♀️ als je dit herkent’. Zo zorg je voor meer verbondenheid en je ideale klant voelt zich gezien.

De soort call to action hangt af van je doel, wat wil je met je post bereiken? Geef je informatie over je aanbod? Dan is het slim om naar je link in bio te verwijzen. Wil je weten hoe een klant ergens naar kijkt? Begin, of eindig, je tekst dan met een vraag en geef de optie om te reageren onder de post of via een DM. Deel je bijvoorbeeld tips? Dan wil je dat je ideale klant de post opslaat, zodat ie ‘m later makkelijk terugvindt (en zo weer aan jou denkt). 

Dus de volgende keer wanneer je een post schrijft, bepaal je eerst het doel. Zo maak je het concreet en kun je een duidelijke call to action toevoegen voor meer resultaat!

Bevatten jouw posts al call to actions of kan het wel wat concreter? Neem vrijblijvend contact met me op als je wilt dat ik meekijk en/of wel wat advies kunt gebruiken!

Foto is gemaakt door Alana Fotografie.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *