Meer over:
Misschien vraag je je af waarom het belangrijk is om jouw teksten persoonlijk te maken. Het antwoord is eigenlijk heel simpel: zonder jouw verhaal, wordt jouw bedrijf niet speciaal. Wanneer jij je teksten niet persoonlijk maakt, worden het dertien in een dozijn-teksten en dat wil je niet. Toch?
Wanneer jouw teksten niet persoonlijk zijn, zijn het slechts woorden die anderen ook hadden kunnen opschrijven. Er zijn bijvoorbeeld tig interieurontwerpers, schrijvers, en fotografen … wat maakt jou anders? Waarom zou jouw ideale klant bij jou moeten aankloppen en niet bij een ander? Mensen willen mensen leren kennen, ze willen niet alleen weten wat je aanbiedt; het gaat er ook om wie je bent en hoe je iets doet. Het gaat om vertrouwen. En hoe kunnen ze jou vertrouwen als ze niet kunnen teruglezen met wie ze te maken hebben?
Hierbij speelt je personal brand een enorm grote rol. Met een personal brand bepaal je waar je voor staat, wie je bent als persoon en als bedrijf, wat je wilt uitstralen en licht je uit wat jou anders maakt dan anderen. En dat ben je zelf. Niemand is zoals jij en dat is je kracht. Daarom zijn persoonlijke teksten zo belangrijk!
Hoe logisch dit ook klinkt, het is niet altijd even makkelijk om je eigen kracht te zien. Daarom een paar vragen die jij jezelf kunt stellen om je personal brand te versterken voor persoonlijkere teksten.
Jij én je bedrijf zijn altijd in ontwikkeling! Het kan dus zijn dat je over een tijdje je personal brand aanvult, bijvoorbeeld met een bepaalde waarde. Of dat je behoefte hebt aan een rebranding, omdat jij je op een andere doelgroep gaat richten. Maar verander het niet te vaak en/of te snel; je personal brand vormt het fundament van je bedrijf en dat zie je bijvoorbeeld ook terug in je teksten.
Kun jij jouw teksten (nóg) persoonlijker maken? Op welke manier? Benieuwd hoe ik naar je teksten kijk? Neem contact met me op!
Leave a Reply