Hoe je ervoor zorgt dat jouw boodschap aankomt bij je ideale klant

tips & tricks

De blog

Eveschrijven

We delen heel veel content en we zien een heleboel content. Social media posts, blogartikelen, mails … we kunnen niet alles tot ons nemen en onthouden. Daarom zijn we (onbewust) selectief. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw ideale klant jouw boodschap wél onthoudt? Door aandacht te besteden aan jouw boodschap.

Zorg voor een krachtige boodschap 

Wanneer jij een krachtige boodschap hebt … 

  • Val je op. 
  • Bereik je doelgerichter je ideale klant. 
  • Is het duidelijk voor je ideale klant wat jij te bieden hebt. 

Een krachtige boodschap is kort en specifiek. Wanneer je ideale klant ‘m leest is het gelijk duidelijk wie jij helpt en wat je doet. Het is niet de bedoeling dat jij je boodschap knipt en plakt in elke tekst, het gaat erom dat het de rode draad vormt voor al je teksten.

Komt jouw boodschap aan bij je ideale klant?

Nu jij een krachtige boodschap hebt, is het essentieel om jezelf af te vragen of je boodschap aankomt bij je ideale klant. Veel ondernemers zijn vooral bezig met zenden om zo veel mogelijk potentiële klanten te bereiken. Maar als je niet stilstaat bij jouw boodschap en of deze aankomt, bereik je niet zo veel met je content. En dat is zonde, toch? 

Daarom is het belangrijk om jezelf af te vragen of jouw boodschap aankomt bij je ideale klant. Misschien denk je: hoe dan? Door je teksten te evalueren.

Evalueer jouw boodschap

Plaats niet zomaar iets, maar kijk naar wat het oplevert. Slaan bijvoorbeeld veel mensen je post op op Instagram? Trek je veel website bezoekers met je nieuwe blogartikel? Krijg je vragen omdat je iets hebt gedeeld? 

Dit soort resultaten hebben natuurlijk tijd nodig. Daarnaast betekent een minder goed presterende post ook niet gelijk dat ie niet goed is. Het is goed om je teksten te evalueren, zodat je een beter beeld krijgt van wat werkt en wat niet. 

Wat je ook kunt doen is een boodschap op verschillende manieren delen en ontdekken hoe je ideale klant hierop reageert. Denk bijvoorbeeld aan verschillende invalshoeken. Je kunt een boodschap vanuit jezelf delen, maar je kunt ook de ervaring van een eerdere samenwerking hiervoor benutten. 

Afbeelding met tekst: "Door jezelf regelmatig af te vragen of je boodschap daadwerkelijk aankomt, kun je veel doelgerichtere teksten schrijven en behaal je meer resultaat."

Als laatste tip: vraag aan anderen of je boodschap aankomt. Heb je bijvoorbeeld contact met iemand die jouw ideale klant is, andere ondernemers of eerdere samenwerkingen? Vraag aan diegene wat ie van de tekst vindt en of de boodschap duidelijk is. 

Door jezelf regelmatig af te vragen of je boodschap daadwerkelijk aankomt, kun je veel doelgerichtere teksten schrijven en behaal je meer resultaat.

Benieuwd of jouw boodschap aankomt? 

Met de Eve Copy Check krijg je persoonlijk advies, zodat jij meer uit jouw teksten haalt. Van tips over een slimme opbouw van je salespagina, tot aan een krachtige bio op Instagram.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *