Meer over:
Jij wilt van websitebezoekers klanten maken, maar hoe? Je hebt een website zodat potentiële klanten jou kunnen vinden via zoekmachines. Maar als zij je website bezoeken wil je natuurlijk ook dat ze ‘iets’ doen. Denk aan een freebie downloaden, een product kopen of contact opnemen. Daarom deel ik deze 7 stappen.
De boodschap staat vaak bovenaan je website en het doel hiervan is om meteen de aandacht te grijpen van je websitebezoeker. Diegene moet direct een goed beeld krijgen van wat ie op je website gaat vinden en wat ie eraan heeft om door te lezen.
Dit is bijvoorbeeld mijn boodschap: ‘Ik help jou om van je prima teksten geweldige teksten te maken die jou dubbel zo veel klanten opleveren in de helft van de tijd. En niet zomaar klanten, maar klanten waar je echt blij van wordt!’
Deel niet alleen maar informatie, maar neem je ideale klant mee in jouw website. Maak je content overzichtelijk, bijvoorbeeld door koppen en een goede structuur. Wees ook zo duidelijk mogelijk en maak je website vanuit het oogpunt van je ideale klant. Wat moet je ideale klant als eerste weten en lezen? Wat is voor diegene belangrijke informatie?
Maak je website niet te algemeen, maar spreek je ideale klant doelgericht aan. Gebruik de woorden van je ideale klant, speel in op de belevingswereld en laat zien dat jij diegene begrijpt. Deel je eigen ervaring, je ontwikkeling of bepaalde inzichten, zodat je ideale klant denkt ‘jij snapt mij’.
Door het persoonlijk te maken voelt je ideale klant zich eerder aangesproken en onderscheid jij jezelf van anderen.
Hier zie ik het vaak fout gaan. Ondernemers richten zich alleen maar op het delen van de juiste informatie. Maar de juiste call to actions zijn net zo belangrijk. Zorg ervoor dat je ideale klant genoeg momenten heeft om actie te ondernemen, want zo maak je het laagdrempelig. Gebruik ook verschillende actiewoorden om af te wisselen, zoals ‘Ik doe mee’, ‘I’m in’, Ja dit wil ik’ of ‘Ik ben klaar voor de volgende stap’.
Social proof is zo ontzettend belangrijk! Mensen identificeren zich met mensen en als zij zien dat anderen tevreden zijn, zijn zij eerder geneigd actie te ondernemen. Daarnaast versterken reviews ook je boodschap; jij kunt wel zeggen dat iets goed werkt, maar als ánderen het zeggen komt het krachtiger over.
Om überhaupt bezoekers te krijgen op je website, moet je vindbaar zijn. Dit kan via social media, maar SEO (Search Engine Optimization, vertaling: zoekmachineoptimalisatie) speelt ook een grote rol. Gebruikers van zoekmachines, zoals Google, zijn ergens naar op zoek. Jouw ideale klant ook. Speel hierop in met jouw websitecontent. Dit doe je door vanuit je ideale klant te schrijven, dus welke vragen heeft diegene? Waar heeft ie nu last van? Wat wil je ideale klant bereiken?
Naast dat je content goed moet zijn, moet je natuurlijk ook een goede website hebben. Hiermee bedoel ik dat alles goed en snel laadt, dat je website ook goed te openen is op mobiel en dat alles aan de achterkant goed geregeld is. Denk aan pagina’s die goed gelinkt zijn, het contactformulier en de opbouw.
Je wilt een sterke boodschap waarmee jij je ideale klant doelgericht aanspreekt. Je wilt teksten die van websitebezoekers klanten maken, teksten die 100% aansluiten bij jou en je bedrijf. Zonder dat het je uren kost. Als schrijfcoach help ik jou met persoonlijke teksten waarmee je potentiële klanten aanspreekt die bij jou passen. Want je wilt geen dertien-in-een-dozijn of prima teksten, je wilt teksten die jouw vuurtje én het vuurtje van je ideale klant laten branden!
Leave a Reply