Meer over:
Een onweerstaanbare salespagina is zo ontzettend belangrijk, omdat dit jouw stille verkoper is. Het spreekt potentiële klanten aan, overtuigt ze en zet ze aan tot actie … zonder dat jij erbij hoeft te zijn! Maar hoe schrijf je een salespagina die écht werkt? Veel ondernemers worstelen met te veel tekst of juist een gebrek aan overtuigingskracht. Gelukkig hoeft het niet ingewikkeld te zijn. Met dit 5-stappenplan schrijf jij een salespagina die van lezers klanten maakt.
De eerste indruk is alles. Open je salespagina met een sterke headline die direct de aandacht trekt en een herkenbaar probleem of verlangen van je klant adresseert. Bijvoorbeeld:
De opening van je salespagina is hét moment om te laten zien dat je begrijpt waar je ideale klant tegenaan loopt. Benut deze kans en houd het kort, krachtig en zorg ervoor dat het doelgericht is.
Na het benoemen van het probleem is het tijd om je aanbod te introduceren op je salespagina. Wat bied je aan en waarom is dit dé oplossing voor je ideale klant? Houd het helder en maak het specifiek door in te spelen op de belevingswereld van je ideale klant. Bijvoorbeeld:
“Met mijn online cursus ‘Succesvol Storytelling’ leer je in 30 dagen hoe je krachtige teksten schrijft die jouw ideale klant raken – zonder dat je ooit nog worstelt met een lege pagina.”
Maak duidelijk hoe jouw aanbod de pijnpunten van je ideale klant wegneemt en wat het diegene oplevert.
De fout die veel ondernemers maken, is dat ze alleen kenmerken van hun product of dienst benoemen. Maar je ideale klant wil weten wat het voor diegene betekent. Wat levert het ‘m op?
Voorbeeld:
Maak een lijst van voordelen die jouw aanbod onweerstaanbaar maken en gebruik deze om de tekst op je salespagina te verrijken.
Mensen hebben vaak een zetje nodig om direct actie te ondernemen. Door urgentie toe te voegen, geef je jouw ideale klant een reden om nu te kopen. Denk aan zinnen als “Schrijf je in vóór 1 april en ontvang 20% korting” en “Nog slechts 5 plekken beschikbaar!”
Daarnaast heeft je ideale klant vertrouwen nodig in jouw aanbod. En je kunt zelf wel zeggen hoe goed en belangrijk je aanbod is, maar mensen willen het van anderen horen. Dus deel social proof op je salespagina, zoals testimonials en resultaten.
Je hebt de aandacht van potentiële klanten, ze zijn overtuigd van jouw aanbod en nu wil je dat ze overgaan tot actie. Zorg dat je CTA op je salespagina duidelijk en uitnodigend is. Gebruik actieve taal en maak de volgende stap (namelijk actie ondernemen) eenvoudig. Sluit niet af met een knop “Meer informatie? Klik hier”, maar maak het concreet. Tip: gebruik hiervoor de opening van je salespagina en vat het samen. Als we het voorbeeld van stap 1 erbij pakken, ziet je call to action er zo uit:
“Meld je vandaag nog aan als je meer klanten wilt aantrekken via social media zónder elke dag te hoeven posten”
Schrijf een CTA die opvalt, zodat je ideale klant er niet omheen kan.
Een onweerstaanbare salespagina schrijven draait om het combineren van overtuigende tekst, duidelijke structuur en een emotionele connectie met potentiële klanten. Met deze vijf stappen zet je de eerste stap naar meer klanten en conversie.
Ben je bang om te salesy te worden op je salespagina? Check dan mijn gratis checklist voor een salespagina die authentiek én converterend is!
Leave a Reply